Tüm zamanların en ikonik 10 arabası adı altında pek çok liste görebilirsiniz. Bazılarının içeriği birbirine çok benzer, bazıları ise çok farklı. Tüm bu listelerle ilgili sorun, ikonik kelimesinin herkesin üzerinde anlaşabileceği bir tanımla geliyor. En güzeli mi demek? En çok satan anlamına mı geliyor? En hızlı mı yoksa en pahalı mı? Teknolojik gelişmeler önemli mi?
Biz de sizin için bir liste hazırladık. Bu ikonik otomobil listesini derlerken, en az 50 otomobille başladık ve sonra alışılmış tartışmaları tekrar tekrar yaptık... Tüm bu tartışmalar büyüleyici, ilginç, şaşırtıcı, hararetli ve eğlenceli oldu, ancak uzun saatler sonra ciddi otomotiv uzmanları ile birçok konuşma yaptık ve sizin için derledik.
Jaguar E-Type
Malcolm Sayer tarafından tasarlanan bu şaşırtıcı derecede güzel araba, güzelliği sebebiyle New York'taki Modern Sanat Müzesi kalıcı tasarım koleksiyonuna mavi bir Roadster'ı dahil etti.
Bu araba 3,8 litrelik sıralı altı silindir ile güzel bir dengeye sahipti ancak mekanik taraf bir yana, E-Type insanların durup bakmalarını sağlamak için çok nadir bir yeteneğe sahip. Mükemmel bir tasarım parçası.
Lamborghini Miura
Tartışmasız muhteşem hızlı İtalyan hız canavarları tarihindeki en önemli araba!
Marcello Gandini’nin tasarımları, 1965 Torino otomobil fuarında hayranlar ve gazeteciler tarafından övgüyle karşılandı, ancak 3,9 litrelik V12 bloğunu sürücünün arkasına monte etmek cesur bir karardı. Böylece süper modern bir otomobil doğdu. İspanya'nın en ünlü saldırgan boğa yetiştiricilerinden biri olan Don Eduardo Miura'nın adını taşıyan bu otomobil dönemi için ne kadar da farklı değil mi?
Porsche 911
Daha önce üç basamaklı sayıların tamamını ortasında sıfır ile kaydeden Peugeot sayesinde, orijinal Porsche 901'in adı değişerek 911 oldu ve onunla birlikte 1963'te dünyanın en ünlü ve hemen tanınan spor arabası hayat buldu.
İkonik tasarım ve teknolojinin arkadan motorlu şaheseri olan otomobilin özü yarım yüzyıldır değişmedi. Yıllardır tartışmalar bugüne kadar arabanın arkasına monte edilmiş bir motorun çalışmaması gerektiğini savunuyor ancak bu arabada işe yaradığını kanıtlıyor. Lamborghini'yi düşünün ve Countach, Miura veya Diablo'yu düşünün. Ferrari'yi düşünün ve Testarossa, Dino veya F40'ı düşünün ama Porsche'yi düşünün ve 911'i düşünün. İşte şimdi farkı hissedeceksiniz!
Mini
Yaklaşık beş buçuk milyon adetlik bir üretim çalışmasının ardından, herhangi bir kritere göre, şimdiye kadar yapılmış en ikonik arabalardan biri olduğu iddia edebilir. E-Type, DB5 veya GT40'ın prestijini, ayrıcalığını veya gösterişini taşımaz, ancak yaptığı şey ekonomik, aile otomobillerinin manzarasını sonsuza dek değiştirmekti.
Sir Alec Issigonis tarafından tasarlanan İngiliz otomobillerinin çoğu, sahip olmak için ucuzdu. Benzin maliyetlerini artıran 1956 Süveyş Krizine yanıt olarak, daha büyük arabaların satışları düştü ve kompakt 'sınıfsız' bir aile arabası için pazarda bir boşluk bıraktı. Halk arasında popülerliğinden filmlerin en ikonik araba kovalamaca sahnelerinden birine kadar Mini tüm silindirlere ateş ediyordu. Bu ikonik motor, hem kendi başına bir tasarım klasiği olarak hem de nesiller boyu küçük şehir arabaları için ilham kaynağı olarak, takip edilmesi gerekenler için standardı belirledi.
Citroën DS
Citroën DS (Déesse, 'tanrıça' anlamına gelir), Fransız ustalığının, teknolojisinin ve tasarımının yeni türünün ikonu oldu. Muhtemelen şimdiye kadar yapılmış en güzel arabalardan biri olan DS, sürüşü, frenleri ve kullanım şekli için yeni standartlar belirledi.
İtalyan bir heykeltıraş ve bir Fransız havacılık mühendisi tarafından tasarlanan uzay çağı görünümü gerçekten nefes kesicidir, 1955 Paris Otomobil Fuarı'nın ilk 15 dakikasında Citroën, DS için 743 sipariş aldı ve hayranları bugüne kadar geliyor.
Ford Model T
Henry Ford’un Model T'si muhtemelen ikonik bir otomobil için yapılacak en doğru tanımdır. Önce Amerikalılara sonra da geri kalanımıza seyahat özgürlüğü verdi. 1913'te "Tin Lizzie" olarak da bilinen Model T sayesinde şirket, Ford’un hareketli montaj hattı sayesinde dünyadaki tüm otomobil üreticilerinin tamamından daha fazla otomobil üretiyordu.
1908 ile 1927 arasında, nihai hedefi olan 'otomobili demokratikleştirme' amacını başardı. Model T ucuzdu, basitti ve binlerce şakaya konu oldu, ancak sonraki yüzyılın sosyo-ekonomik dokusunu sonsuza dek değiştirdi.
Volkswagen Beetle
Şimdiye kadar üretime girer girmez anında tanınan otomobillerden biridir (Tip olarak da bilinir). 1930'ların sonlarında Almanya Şansölyesi, Ferdinand Porsche'ye ülkesinin yeni geliştirilen yol ağından yararlanmak için "insanlar için bir araba" yapmasını emretti, Bug, şimdiye kadar üretilen en yaygın otomobil haline geldi.
‘65 yılının sonunda muazzam sayıda üretilen Tip 1, piyasadaki ilk seri üretilen arkadan motorlu, hava soğutmalı, arkadan çekişli arabalardan biriydi ve 'halkın arabası' uygun fiyatlı, bakımı ve çalıştırılması ucuz bir araba olarak öne çıkıyordu. Güvenlik sorunları vardı, üstelik pek de gücü yoktu, ancak hala ikonik bir araba olmaya devam ediyor.
Bugatti Veyron
Veyron (Bugatti geliştirme mühendisi Pierre Veyron'un adı), tekrarlanması olası olmayan bir otomotiv ihtişamının başarısıydı. Orijinal EB 16.4'ün 8.0 litrelik W16 silindiri (birbirine cıvatalanmış iki V8), dört turboşarjlı motoru vardı. 10 radyatör ve 1.001 beygir gücü ile 0-100 km/s hıza 2,46 saniye gibi muazzam bir sürede ulaşabiliyordu.
Teknolojik bir egzersiz olarak Veyron büyük bir başarıydı, ancak bir iş modeli olarak başından beri sorundu. Şirket her modelden para kaybetti ancak fizik kanunlarına meydan okuyan bir otomobil ortaya çıkarmış oldular. Biçim, işlev, görünüm ve gücün mükemmel birlikteliğiydi ve diğer tüm 'hiper otomobillerin' ölçüldüğü bir mihenk taşı haline geldi.
Aston Martin DB5
Adını Aston'ın şefi David Brown'dan alan DB5, 1963 ile 1965 yılları arasında 4.0 litrelik, 282 beygir motor ve isteğe bağlı overdrive özellikli 4 vitesli düz şanzıman ile klasik bir grand tourer olarak az sayıda üretildi. Daha sonraki versiyonlarda 5 vitesli şanzıman vardı.
Şaşırtıcı derecede muhteşem ve bilindiği üzere James Bond’un arabası. (Bu özellik aracı televizyon tarihinin gelmiş geçmiş en iyi arabalarından biri yapıyor). Aston Martin DB5, dünyanın en çok aranan ve son derece tanınan arabalarından biri haline geldi.
Ferrari F40
Bu, eski ile yeniyi birleştiren otomobildi. Bu, Enzo Ferrari tarafından kişisel olarak onaylanan son otomobildi ve Luca di Montezemolo'nun yönetimini başlattı. Sürücü yardımlarının (çekiş kontrolü ve ABS) "çok güvenli" olduğu ve İtalya’nın şimdiye kadar yapılmış en hızlı, en pahalı ve en güçlü üretim otomobili olduğu günlere bir geri dönüş yapıyor.
Dünyaca ünlü Pininfarina tasarım evi tarafından tasarlanan (aynı zamanda bize şimdiye kadar satılan en pahalı ikinci el arabalardan bazılarını sağladı), 2.9 litrelik ikiz turbo motorla FIA Şampiyonasında Porsche 959 ile rekabet etmesi amaçlandı. 471 beygir güç üretiyor, ancak ilki 320 km/s üst uç ile bir yol arabası olarak kullanılmak üzere geliştirildi. Bir süper otomobilin yapması gereken her şeyi yapabilir. Vites değiştirme ve frenlemeyle ilgili sorunları olsa da Ferrari F40 film yıldızı güzelliğine, gırtlaktan bir V8 kükremesine sahipti ve Countach ile yarıştı. 80'ler ve 90'ların hayal etmeye cesaret eden erkek çocukları için vazgeçilmez posterlerden biriydi.
Mike Brewer ile klasik arabaların peşine düşmek için yepyeni bir program seni DMAX'te bekliyor!