1. Mevcut Müşterilerinizi Reklamcılara Dönüştürün

Mevcut müşterileriniz bir numaralı tanıtım ayağınız olabilir. Onlara iyi davranırsanız, onlar da restoranınızın ne kadar iyi olduğunu duyurur. Müşteri veri tabanınızı kullanarak daha önce ne sipariş ettiklerini ve neleri incelediklerini öğrenin. Yeni tavsiyeler vermek için bu değerli verileri kullanın. Bu tür eylemler onlara değerli olduklarını hissettirecektir.

Restoranlar, yeni müşterilere kıyasla müdavimlerinden daha fazla satış yapar. Bu nedenle müşterilerinizi elinizde tutmalısınız. Düzenli müşterileriniz sizi çevresine önererek satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

restoran sırları

2. Üst Satış Yapın

Üst satış, müşterileri mevcut satın alma işlemlerini yükseltmeye veya daha fazla ürün satın almaya ikna etmek anlamına gelir. Restoranların karlarını artırmak için en yaygın stratejisidir.

Menü öğelerinizi başarılı bir şekilde satmanız için personelinizin çok iyi eğitilmiş olması gerekir. Personeliniz müşterilerle bir ilişki geliştirmezse veya tüm menü öğeleriyle uyumlu değilse, hiçbir ek satış tekniği işe yaramaz. Buna ek olarak, restoran satışlarını artırmak için menünüze eklediğiniz yeni şeylerin ücretsiz örneklerini de verebilirsiniz. Bu tür bir faaliyet, müşterilerin bu yemekleri fark etmelerini sağlayacak ve ekstra sipariş verme şanslarını artıracaktır.

restoran sırları

3. Masa Devir Hızınızı İyileştirin

Masa devir oranınızı iyileştirmekle, bir günde hizmet vereceğiniz müşteri sayınızı artırmak demek istiyoruz. Ancak bu, müşterileri acele ettirmeniz gerektiği anlamına gelmez!

Verilen siparişler anında mutfağa gönderilmeli, hazırlanan siparişler hemen misafirlere sunulmalı ve hesap ödemeler gecikme yaşanmadan gerçekleştirilmelidir. Konuklarınız ayrılır ayrılmaz masaların taşınması ve sıfırlanması gerekir. Hızlı ve verimli hizmet, müşterilerinizi memnun etmenize ve ayrıca işlerinizi hızla çevirmenize yardımcı olur.

restoran sırları

4. Sosyal Medya Reklamları Verin

İçinde bulunduğumuz sosyal medya çağında bu gücü kullanmalı ve bu platformlarda varlığınızı hissettirmelisiniz. Restoranınız için sosyal medya sayfaları oluşturun. Ancak daha önemlisi, bu sayfaları düzenli olarak güncellediğinizden emin olun. Restoranınızın ev sahipliği yapacağı yaklaşan etkinlikler hakkında resimler ve gönderiler paylaşın. Açılış/kapanış saatindeki veya menüdeki değişikliklerle ilgili bilgilendirme yapın. Sosyal medya, özellikle özel teklifler veya indirimlerle ilgili duyurular için faydalıdır. Ayrıca, kötü bir yorumu asla göz ardı etmemeniz gerektiğini unutmayın! Her zaman kötü yorumları kabul edin ve rahatsızlıktan dolayı özür dileyin. Bu tür eylemler sadece hoşnutsuz müşterilerin elde tutulmasına yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda yenilerini de yaratacak ve genel restoran satışlarını artıracaktır.

restoran sırları

5. Özel Teklifler Uygulayın

Yıl başında ve önemli günlerde bazı ücretsiz ürünler ikram edin. Ücretsiz ürünler ve teklifler her zaman müşterileri çekme eğilimindedir. Ayrıca, hedef kitleniz gençlerse, buna yönelik fiyatlandırma yapmaya özen gösterin. Tekliflerinizi ve fırsatlarınızı tüm pazarlama kanallarında iyi bir şekilde pazarlamayı unutmayın!

restoran sırları

6. Online Siparişten Yararlanın

Günümüzde pek çok insan, dışarı çıkıp görkemli bir yemek yemekten ziyade eve yemek sipariş etmeyi tercih ediyor. Online sipariş seçeneği sunmak, kitlenizi genişletmenize ve potansiyel müşterilere ulaşmanıza yardımcı olur. Bu seçenek, özellikle de oturma alanı sınırlı olan restoranlar için oldukça avantajlıdır.

restoran sırları

7. Daha Küçük Tabaklar Sunun

Günümüzde müşteriler, tam öğün yerine "mini öğünleri" giderek daha fazla tercih ediyor. Bu nedenle, müşterileriniz için daha fazla sayıda küçük tabak ve aralarından seçim yapabileceği seçenekler sunmalısınız. Bu alternatifler, atıştırmalık olarak yenebilecek veya bir grup arkadaş arasında paylaşılabilecek öğeleri içermelidir. Küresel atıştırmalık pazarının 2020 yılına kadar 630 milyar doları aşması bekleniyor. Bu rapor, yemek talebinin ne kadar hızlı arttığını açıkça gösteriyor.

restoran sırları

8. Etkinlikler Düzenleyin

Komedi geceleri, karaoke geceleri veya konuk performansı gibi müşterilerinizin o gün restoranınızı ziyaret etmek isteyeceği çeşitli heyecan verici etkinlikler düzenleyebilirsiniz. Etkinliklere ev sahipliği yapmak sadece müdavimlerinizi getirmekle kalmayacak, size potansiyel müşteriler sağlayacaktır. Elbette, bunun için etkili bir duyuru yapmalısınız!

restoran sırları

9. Google My Business'ta İşletme Hesabı Açın

Google'da öne çıkmak, müşterilerinizin sizi internette daha kolay bulmasını sağlayarak erişiminizi artıracaktır. Restoranınızı direkt Google üzerinden arayabilmeleri ve haritadan konumuna ulaşabilmeleri önemli bir avantajdır. Bunun dışında, müşterilerinizi işletme sayfanızda olumlu yorumlar bırakmaya teşvik etmelisiniz.

restoran sırları

10. Doğru Fiyatlandırma Yapın

Menünün dikkatli bir şekilde fiyatlandırılması gerekiyor. Menü fiyatlandırmasına karar verirken yemek maliyetini, bulunduğunuz yeri ve hedef kitlenizi göz önünde bulundurmalısınız. Örneğin, üniversite öğrencileri hedef kitleniz ise, fiyatlarınız nispeten düşük olmalıdır. Tam aksine, lüks bir bölgede hizmet vermeyi hedefliyorsanız, fiyatları nispeten daha yüksek tutabilirsiniz.

Fiyatları belirlerken çevredeki diğer restoranları ve rekabeti göz önünde bulundurmalısınız. Rakibiniz aynı yemeği benzer bir hizmetle daha düşük bir fiyata sunuyorsa, bu sizin satışlarınızı düşürecektir. Ek olarak, menü fiyatını nasıl yükselteceğinizi bilmelisiniz. Menü öğelerinin maliyetinin aniden artması müşterileriniz tarafından olumlu karşılanmayacaktır. Bu nedenle, restoranınızın genel satışlarını ve karını artırırken, müşterilerin dikkatini çekmeyecek küçük taksitlerle yükseltmeyi deneyin.

restoran sırları

11. Broşür ve Poster Dağıtın

Sadece restoranı açmak ve müşteri akışını beklemek büyük bir hayal kırıklığı olacaktır. Yalnızca çevrimiçi pazarlamaya odaklanmak da yetersiz kalabilir. Çoğunlukla aksi düşünülse de el ilanları ve broşürler günümüzde de dikkat çekici olabilir. Bu yüzden, Hem çevrimiçi hem de çevrimdışı pazarlamaya gereken önem verilmelidir.

restoran sırları

12. Web Sitesiniz Olsun

Teknolojinin artan kullanımı düşünüldüğünde, çevrimiçi pazarlamanın erişimi pazarlamanın sınırlarını zorlamaya başladı. Sosyal medyadaki varlığınızın yanında web siteniz olması ve güncel tutulması oldukça önemlidir. Menünüz burada yer alsın, restoranınızdan görseller paylaşın, müşteri yorumlarına yer verin ve sipariş seçeneği sunun.

restoran sırları

13. Mükemmel Bir Misafir Deneyimi Sağlayın

Bir restoranın ürünü şüphesiz müşterileri çeken ve elinde tutan önemli bir faktör olsa da, mükemmel bir misafir deneyimi, müşterileriniz üzerinde kalıcı bir izlenim bırakacaktır. Müşterilerinizin kendilerini rahat ve evlerinde hissetmelerine izin verin, yemek servislerini özenle gerçekleştirin edin ve beklentilerini karşılayın. Örneğin, ücretsiz bir dilim pizza vererek onları şaşırtın.

restoran sırları

14. E-posta Pazarlaması Kullanın

E-posta pazarlaması da son yıllarda büyük önem kazanıyor. Bu tür pazarlama, müşterilerinizle uzun vadeli bir ilişki kurmanıza yardımcı olur ve bu da restoran satışlarını artırmanızı sağlar. Müşterilerinizi restoranınızdaki tüm yeni olaylardan haberdar edin.

15. SMS Pazarlaması Kullanın

SMS pazarlaması, müşterilerinizle kısa vadeli bir ilişki kurmanın kesin bir yoludur. Satışları artırmada müşteri veri tabanını kullanabilirsiniz. SMS ile müşterilerinize özel teklifler sunun. Bunu yaparken mesajlara online sipariş sitelerine bağlantılarını da eklemeyi unutmayın! Böylece web sitesini ziyaret etme ve sipariş verme ihtimalleri epey artacaktır.

restoran sırları

16. Raporları Analiz Edin

İşinizi yürütmenize ve restoran satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak bir POS kullanın. Restoran POS'unuz, fiziksel olarak orada bulunsanız da bulunmasanız da, restoranınızda olan her şey hakkında size bilgi veren en iyi arkadaşınız olmalıdır. Restoranınızda ve tüm satış noktalarında gerçekleşen satışların sayısı, oluşturulan fatura sayısı, verilen teklif ve indirimlerin sayısı, son kullanma tarihine ulaşan ve yeniden sipariş edilmesi gereken ürünler ve benzeri diğer bilgiler hakkında ayrıntılı raporlar almalısınız. En çok satan ve en az arananlar dahil olmak üzere tüm satışlarınızın detaylı bir raporuna sahip olmanız menüde gerekli değişiklikleri yapmanıza yardımcı olacaktır.

restoran sırları

17. Combo Yemekler Oluşturun

Karma yemekler, özellikle öğrencileri çekmenin harika bir yoludur. En çok satan öğle yemeklerinizi popüler bir garnitür ve içecekle eşleştirin. Ünlü zincirlerin, burgerin yanında patates kızartması içecek sunması bunun harika bir örneği. Kombolarınızı basit tutun. Kombolar yalnızca müşteri çekmeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda yüksek kârlı ancak düşük satan ürünlerinizi düşük kârlı ve en çok satan yemeklerle birleştirmenin harika bir yoludur.

restoran sırları

18. Çalışanlarınızla İletişim Kurun

Personelinize ve çalışanlarınıza restorana getirilmesi gereken değişiklikler hakkında ne düşündüklerini sormak, işinizi yürütmenin ve restoran satışlarınızı artırmanın en iyi yoludur. Müşterilerle bire bir ve sürekli iletişim halinde olduklarından önemli tavsiyeler vereceklerdir. Ayrıca, fikirlerini sormanız çalışanlarınızın kendilerini önemli hissetmelerini sağlayacaktır ki bu bir işletme için çok önemlidir.

restoran sırları