Arabalar

Formula E ile diğer motor sporları arasındaki en büyük fark arabalardır. Bilmeniz gereken en önemli şey ise tümünün elektrikli olmasıdır. 250 kW pil ile çalışırlar. Üstelik pille çalışmalarına rağmen, 174 mph (280 km/s) hıza ulaşabilirler.

Bu elektrikli araçlar -daha temiz olmalarının yanı sıra- diğer yarış serilerindeki benzinli muadillerinden çok daha sessizdir. Tam hızda yarışanların çıkardığı ses, 100 desibelin üzerine çıkabilen Formula 1 arabalarının aksine, sadece 80 desibele ulaşır.

formula e

 

Takımlar

Formula E Şampiyonasında 11 takım mücadele eder. Bunlardan bazıları Panasonic Jaguar Racing ve Nissan e.dams gibi üretici ekiplerdir. Diğerleriyse yarışmak için başka bir üreticiden araba satın aldıkları için müşteri ekipleri olarak bilinir. Her takımın iki sürücüsü vardır, bu nedenle her yarışın başında 22 sürücü gridde sıralanır.

formula e

 

Sürücüler

Sürücü kadrosunda; eski F1 yıldızlarından Bruno Senna, Lucas di Grassi, Karun Chandhok, Jarno Trulli, Nick Heidfeld ve Jaime Alguersuari bulunmaktadır. Bu isimlerden yola çıkarak Formula E’nin geçici bir trend olmadığını kolaylıkla anlayabilirsiniz.

formula e

 

Eleme ve Süper Kutup

Sürücülerin gridde hangi sırada bulunacağına her yarışın başında eleme oturumları yaparak karar verilir. Buna göre, en hızlı sürücü en önde ve en yavaş sürücü 22'nci sırada yer alır. Eleme oturumları bir saat sürer ve sürücüler şampiyonadaki konumlarına göre belirlenen altı arabadan oluşan dört gruba ayrılır.

formula e

 

 

Piste çıktıklarında, en hızlı tur sürelerini ayarlamak için altı dakikaları vardır. En iyi altı sürücü, pol pozisyonunu ve ek üç puanı güvence altına almak için Süper Pole atışına gider. Süper Pole çatışması sırasında, sürücüler en hızlı turu tamamlamak için teker teker dışarı çıkar. Super Pole'dan en hızlı turu atan sürücü, gridde pole pozisyonunda sıraya girer.

 

formula e

 

Yarışlar

Formula E, sürücülerin belirli sayıda tur boyunca yarıştığı diğer araba yarışlarının aksine tamamen farklı bir formata sahiptir:

Tüm sürücüler 45 dakika boyunca yarışır ve ardından bir tur daha tamamlar.
45 dakikanın sonunda tüm sürücüler öndeki sürücü ile aynı sayıda turu tamamlamalıdır.
Kazanan, 45 dakikalık yarış tamamlandıktan sonra turda bitiş çizgisini ilk geçen sürücüdür.

formula e

 

Formula E'deki zorluk sadece arabanın en hızlı şekilde gitmesini sağlamak değildir. Hıza ek olarak, ekipler gücü mümkün olan en iyi şekilde yönetmek için taktikler geliştirmelidir. Üstün pil yönetimi, arabaların enerjisinin bitmemesini sağlar ve bu, kazanmak için önemli bir faktördür!

Puanlar

Diğer motor sporlarının çoğunda olduğu gibi, şampiyonlar sezon boyunca biriken puanlara göre belirlenir. Her yarışta, ilk üç sürücü ödül alır ve standart FIA puanlama sistemine göre ilk 10'a puan verilir (birinci için 25, ikinci için 18, üçüncü için 15, dördüncü için 12, beşinci için 10, altıncı için 8, yedinci için 6, sekizinci için 4, dokuzuncu için 2 ve 10. için 1 puan şeklinde). Daha sonra bu puanlar, bireysel kazananın yanı sıra tüm şampiyonada kazanan takıma karar vermek için toplanır.

formula e

 

İzleyici Etkileşimleri

Formula E; yarışı izlemeyi ilginç kılmak ve taraftarları aktif tutmak adına, sürücülerin yarış sırasında ekstra güç artışı elde etmelerini sağlayacak bazı yöntemler geliştirdi.

Birincisi, taraftarların yarıştan önceki hafta en sevdikleri sürücüler için oy kullandıkları FanBoost. En çok oyu alan üç sürücü, yarışın herhangi bir noktasında kullanmayı seçebileceği ek güce sahip oluyor. Bu güçler; sollama, öndeki bir sürücüyü yakalama ve galibiyeti sürdürmedir. İkincisi, tüm sürücülerin erişebildiği Saldırı Modu. Saldırı Modunu etkinleştirmek için sürücülerin saldırı etkinleştirme bölgesinden geçmesi gerekir, bu da yavaşlamalarına neden olabilir. Bununla birlikte, kısa bir güç artışı ile ödüllendirilecek, bu da bir kez daha saldırmalarına ve kaybettikleri yerleri geri kazanmalarına olanak tanıyacaktır. Yarış sırasında tüm sürücüler Atak Modunu kullanmalıdır - ancak bunu kaç kez kullanmaları gerektiği ve güç artışının ne kadar süreceği pistten piste değişir ve takımlar yarıştan sadece bir saat önce bilgilendirilir, böylece taktik geliştirmeleri engellenmeye çalışılır.

formula e

 

Şehirler

Formula E, her sezon dünya çapında bir dizi farklı şehri ziyaret eder. Yarışlar çoğu durumda şehir merkezlerindeki pistlerde yapılır. Bunlar, yarış için yalnızca bir hafta sonu kullanılacak şekilde amaca yönelik olarak oluşturulmuş pistlerdir. (veya bir Grand Prix'in elektrikli eşdeğeri olan E-Prix).

Formula E yarışına ev sahipliği yapan şehirlerden bazıları şunlardır: Paris, Londra, Berlin, New York, Santiago, Monako, Hong Kong...

FORMULA E HEYECANI DMAX'TE! YARIŞLARDAN EN ÖNE ÇIKAN ANLARI İZLEMEK İÇİN SOSYAL MEDYA HESAPLARIMIZI TAKİP ETMEYİ UNUTMA.